Merhaba, Hoşgeldin!

VSRO.org, Silkroad Online, Knight Online, Metin2 ve diğer çevrimiçi oyunlar için öncü bir yardım ve geliştirme platformudur. Misyonumuz, bilgi ve deneyim sahibi bireyleri, bilgiye ihtiyaç duyanlarla bir araya getirerek, zengin bir etkileşim ortamı yaratmak ve farklı bakış açılarını birleştirmektir. Topluluğumuzda güçlü bir işbirliği ve öğrenme kültürü oluşturarak, herkesin değerli katkılarda bulunmasını sağlıyoruz.

vSRO Çözüldü _ItemPool ne işe yarıyor kesin bilen yazabilir mi ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Dragon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dragon

.
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
208
Tepkime puanı
93
Puanları
28
Konum
Ankara
Türk Lirası
0.00₺
Shard 'da bulunan _ItemPool tablosu nedir arkadaşlar emin olan kesin bilen biri cevaplayabilir mi lütfen ?

Item havuzu tamam da neden oraya atıyor o item IDlerini
@Senua bilir
Şimdiden tşk
 
Son düzenleme:
item plus notice icin oto ekipman icin kullanılıyor bildigim kadarıyla. baska etkinliklerlede prosedur yazılarak kullanılabılır.
 
Oyla 0
Shard 'da bulunan _ItemPool tablosu nedir arkadaşlar emin olan kesin bilen biri cevaplayabilir mi lütfen ?

Item havuzu tamam da neden oraya atıyor o item IDlerini
@Senua bilir
Şimdiden tşk

Örnek vererek açıklayayım. Şimdi karakterin envanterinde item olduğunu varsayım bu itemin ismi, cismi, tipi önemli değil ne olursa olsun bu iteme karşılık her zaman _Items tablosunda bir satır veri olur. Aynı şekilde _Itempool tablosunda da aynı itemin muhakkak bir verisi olur. Şimdi sen bu itemi npc ye sattın ve oyundan çıktın diyelim itemin artık ulaşılamaz yani kullanılamaz bir duruma gelmiş olur. Bu durumda gameserverin yapacağı işlem _itempool tablosundaki use kısmını 1 den 0'a güncellemek olacaktır, kısacası bu item artık kullanılabilir durumda değil demek oluyor. Eğer serverda 3.5k+ üzeri oyuncu varsa ve server aylarca açık kalmışsa _Items ve _Itempool tabloları bigdata durumuna gelmiş olacaklardır yani insert ve delete transactionları çok ama çok yavaş çalışır bir hale geleceklerdir. Bu durumun oyunu nasıl etkilediğini tahmin etmek zor olmasa gerek anlık yüzlerde işlem yapılıyor çünkü _Items tablosunda işte bunun önüne geçmek için joymax'ın aldığı bir önlem bu belirli bir süre içerisinde bir itemin verisi _Itempool'da kullanılmıyor durumunda ise oyun otomatik olarak bu verileri siler kısaca big datayı dengeleyerek performans kaybının önüne geçmeye çalışır.
 
Oyla 0
Örnek vererek açıklayayım. Şimdi karakterin envanterinde item olduğunu varsayım bu itemin ismi, cismi, tipi önemli değil ne olursa olsun bu iteme karşılık her zaman _Items tablosunda bir satır veri olur. Aynı şekilde _Itempool tablosunda da aynı itemin muhakkak bir verisi olur. Şimdi sen bu itemi npc ye sattın ve oyundan çıktın diyelim itemin artık ulaşılamaz yani kullanılamaz bir duruma gelmiş olur. Bu durumda gameserverin yapacağı işlem _itempool tablosundaki use kısmını 1 den 0'a güncellemek olacaktır, kısacası bu item artık kullanılabilir durumda değil demek oluyor. Eğer serverda 3.5k+ üzeri oyuncu varsa ve server aylarca açık kalmışsa _Items ve _Itempool tabloları bigdata durumuna gelmiş olacaklardır yani insert ve delete transactionları çok ama çok yavaş çalışır bir hale geleceklerdir. Bu durumun oyunu nasıl etkilediğini tahmin etmek zor olmasa gerek anlık yüzlerde işlem yapılıyor çünkü _Items tablosunda işte bunun önüne geçmek için joymax'ın aldığı bir önlem bu belirli bir süre içerisinde bir itemin verisi _Itempool'da kullanılmıyor durumunda ise oyun otomatik olarak bu verileri siler kısaca big datayı dengeleyerek performans kaybının önüne geçmeye çalışır.
Manuel temizlemek batırır yani...
şişirilmez artık ?

Bu ayrıntılı açıklama için çok teşekkür ederim ☺️
 
Oyla 0
Örnek vererek açıklayayım. Şimdi karakterin envanterinde item olduğunu varsayım bu itemin ismi, cismi, tipi önemli değil ne olursa olsun bu iteme karşılık her zaman _Items tablosunda bir satır veri olur. Aynı şekilde _Itempool tablosunda da aynı itemin muhakkak bir verisi olur. Şimdi sen bu itemi npc ye sattın ve oyundan çıktın diyelim itemin artık ulaşılamaz yani kullanılamaz bir duruma gelmiş olur. Bu durumda gameserverin yapacağı işlem _itempool tablosundaki use kısmını 1 den 0'a güncellemek olacaktır, kısacası bu item artık kullanılabilir durumda değil demek oluyor. Eğer serverda 3.5k+ üzeri oyuncu varsa ve server aylarca açık kalmışsa _Items ve _Itempool tabloları bigdata durumuna gelmiş olacaklardır yani insert ve delete transactionları çok ama çok yavaş çalışır bir hale geleceklerdir. Bu durumun oyunu nasıl etkilediğini tahmin etmek zor olmasa gerek anlık yüzlerde işlem yapılıyor çünkü _Items tablosunda işte bunun önüne geçmek için joymax'ın aldığı bir önlem bu belirli bir süre içerisinde bir itemin verisi _Itempool'da kullanılmıyor durumunda ise oyun otomatik olarak bu verileri siler kısaca big datayı dengeleyerek performans kaybının önüne geçmeye çalışır.
Yorumunuzu okudum bilgi için teşekkürler. Bu bahsettiğiniz joymaxın bulduğu önleme nerden ulaşabiliriz? Veya sizin elinizde mevcutsa paylaşım yapabilir misiniz?
 
Oyla 0
Yorumunuzu okudum bilgi için teşekkürler. Bu bahsettiğiniz joymaxın bulduğu önleme nerden ulaşabiliriz? Veya sizin elinizde mevcutsa paylaşım yapabilir misiniz?
Gameserver ve shard'a reverse engineering uygulayarak bulabilirsin veya deneyerek bulabilirsin. Kurcalanmasını hiç önermem çok can yakar aksi halde.
 
Oyla 0
Örnek vererek açıklayayım. Şimdi karakterin envanterinde item olduğunu varsayım bu itemin ismi, cismi, tipi önemli değil ne olursa olsun bu iteme karşılık her zaman _Items tablosunda bir satır veri olur. Aynı şekilde _Itempool tablosunda da aynı itemin muhakkak bir verisi olur. Şimdi sen bu itemi npc ye sattın ve oyundan çıktın diyelim itemin artık ulaşılamaz yani kullanılamaz bir duruma gelmiş olur. Bu durumda gameserverin yapacağı işlem _itempool tablosundaki use kısmını 1 den 0'a güncellemek olacaktır, kısacası bu item artık kullanılabilir durumda değil demek oluyor. Eğer serverda 3.5k+ üzeri oyuncu varsa ve server aylarca açık kalmışsa _Items ve _Itempool tabloları bigdata durumuna gelmiş olacaklardır yani insert ve delete transactionları çok ama çok yavaş çalışır bir hale geleceklerdir. Bu durumun oyunu nasıl etkilediğini tahmin etmek zor olmasa gerek anlık yüzlerde işlem yapılıyor çünkü _Items tablosunda işte bunun önüne geçmek için joymax'ın aldığı bir önlem bu belirli bir süre içerisinde bir itemin verisi _Itempool'da kullanılmıyor durumunda ise oyun otomatik olarak bu verileri siler kısaca big datayı dengeleyerek performans kaybının önüne geçmeye çalışır.

Güzel bir açıklama olmuş. İşin kötü tarafı, _Items'den silinse de, bu sefer ItemPool şişiyor. Bakımıyla ilgilendiğim 8 senelik bir serverda sırf bu tablonun diskte kapladığı yer 20gb'ı geçmişti, saatlerce backup alıyorduk... sonrası hiç hoş olmadı ?
 
Oyla 0
Güzelce bir prosedür yazılarak agentserver ile günlük olarak çalıştırılabilir eğer bigdata durumuna düşülmüşse. Herkesin uyuduğu zamanlarda çalıştırılabilir ;)
 
Oyla 0
Geri
Üst Alt