- Katılım
- 28 May 2018
- Mesajlar
- 3,405
- Çözümler
- 2
- Tepkime puanı
- 3,984
- Puanları
- 605
- Yaş
- 29
- Konum
- Bursa
- Web sitesi
- www.vsro.org
- Türk Lirası
- 0.00₺
Bu konu ile ilgili güzel anlatıma sahip konuya forum sitelerinde denk gelmediğim için elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. Öncelikle klon map için ben Togui'yi seçtim ve bunun üzerinden anlatımı yapacağım. Biraz karışık ve zor gelebilir ama mantığını anladıktan sonra yapması gayet kolaydır.
Başlamadan önce bazı ana tablolar hakkında kısa bilgiler vereceğim ki işleyişin ve mantığın ne olduğu biraz kafanızda şekillensin.
Gelelim ekleme yapılacak kısımlara:
1- Yukarıdaki açıklamadan da göreceğiniz üzere klon yapmamız için önce yeni bir World tanımamlamamız gerekli. Bunun için _RefGame_World tablomuzu açıp şu satırları ekliyoruz.
Kırmızı kısıma dikkat ediyoruz. Bu kısım WorldID'mizdir. Databasenize yapılan ekleme, çıkarma işlemlerine göre değişebilir. Bunu kendinize göre ayarlanamız gerekmektedir. Mavi kısmın bir sonraki adım olan _RefGame_World_Config tablomuzun GroupCodeName128 kolonuyla aynı olması gerekmektedir.
2- _RefGame_World_Config tablomuza ben aşağıdaki satırları ekledim. Oluşturmak istediğiniz World'e göre farklı özellikler verebilirsiniz. Özellikleri yine bu tablo içerisindeki diğer World'lerden alabilirsiniz. (Her özellik çalışmayabilir hepsini tek tek denemedim ama aşağıdakiler bir soruna sebep olmadı)
Buradaki yeşil kısımlar _RefGame_World_Config ID sidir sizde değişiklik gösterebilir. Bağlı olduğu bir alan olmadığı için başka yerde kullanmayacağız ama tablo içerisinde ID çakışmasının olmamasına özen gösterin.
3- _RefInstance_World_Region tablomuza ekleme yapmak için önce World'ümüze tanımlayacağımız regionları belirlememiz lazım bunun için ben aşağıdaki kodu kullandım ve 48 adet region buldum. Klonlamak istediğiniz alana göre kodu düzenleyebilirsiniz.
Bulunan sonuçlardaki region'larımızı yeni tanımaladığımız WorldID ler ile birlikte _RefInstance_World_Region tablomuza ekliyoruz.
4- Son olarak Togui de default olarak bulunan barikatları kaldırmak için aşağıdaki queryi okutuyoruz. Bu basamak Togui'de barikat olduğu için var. Siz mesela jupiter odasını klonlamak istediniz jupiter odasında herhangi bir barikat olmadığı için bu basamaktaki işleme ihtiyacınız yoktur.
5- Oluşturduğumuz klon map'e girebilmek için ise asağıdaki kodu okutup çıkan sonuçta RegionID, PosX, PosY ve PosZ değerini _Char tablosunda karakterimize yazıyoruz. Ek olarak klon mapimizin WorldID si farklı olduğu için yeni WorldID mizide _Char tablosuna işliyoruz.
6- Klon map işlemimiz tamamlanmıştır. Gerekli değişiklikleri media içerisinde de yapmayı unutmuyoruz. Dbtomedia da sorun yaşamayan arkadaşların dbtomedia daki txt leri atması yeterlidir.
Not: Bazı DB lerde Togui yolu işlemi togui'ye bağlı regionlara worldID 60 değeri girilerek yapılmakta bu sıkıntıya sebebiyet vermektedir. WorldID 60 değeri temple içindir. Bunu yaptığınız taktirde tüm temple özellikerlini Togui'ye eklemiş olursunuz. En sağlıklı yöntem klonlama yönetimidir.
Başlamadan önce bazı ana tablolar hakkında kısa bilgiler vereceğim ki işleyişin ve mantığın ne olduğu biraz kafanızda şekillensin.
Gelelim ekleme yapılacak kısımlara:
1- Yukarıdaki açıklamadan da göreceğiniz üzere klon yapmamız için önce yeni bir World tanımamlamamız gerekli. Bunun için _RefGame_World tablomuzu açıp şu satırları ekliyoruz.
Kırmızı kısıma dikkat ediyoruz. Bu kısım WorldID'mizdir. Databasenize yapılan ekleme, çıkarma işlemlerine göre değişebilir. Bunu kendinize göre ayarlanamız gerekmektedir. Mavi kısmın bir sonraki adım olan _RefGame_World_Config tablomuzun GroupCodeName128 kolonuyla aynı olması gerekmektedir.
2- _RefGame_World_Config tablomuza ben aşağıdaki satırları ekledim. Oluşturmak istediğiniz World'e göre farklı özellikler verebilirsiniz. Özellikleri yine bu tablo içerisindeki diğer World'lerden alabilirsiniz. (Her özellik çalışmayabilir hepsini tek tek denemedim ama aşağıdakiler bir soruna sebep olmadı)
Buradaki yeşil kısımlar _RefGame_World_Config ID sidir sizde değişiklik gösterebilir. Bağlı olduğu bir alan olmadığı için başka yerde kullanmayacağız ama tablo içerisinde ID çakışmasının olmamasına özen gösterin.
3- _RefInstance_World_Region tablomuza ekleme yapmak için önce World'ümüze tanımlayacağımız regionları belirlememiz lazım bunun için ben aşağıdaki kodu kullandım ve 48 adet region buldum. Klonlamak istediğiniz alana göre kodu düzenleyebilirsiniz.
Bulunan sonuçlardaki region'larımızı yeni tanımaladığımız WorldID ler ile birlikte _RefInstance_World_Region tablomuza ekliyoruz.
4- Son olarak Togui de default olarak bulunan barikatları kaldırmak için aşağıdaki queryi okutuyoruz. Bu basamak Togui'de barikat olduğu için var. Siz mesela jupiter odasını klonlamak istediniz jupiter odasında herhangi bir barikat olmadığı için bu basamaktaki işleme ihtiyacınız yoktur.
5- Oluşturduğumuz klon map'e girebilmek için ise asağıdaki kodu okutup çıkan sonuçta RegionID, PosX, PosY ve PosZ değerini _Char tablosunda karakterimize yazıyoruz. Ek olarak klon mapimizin WorldID si farklı olduğu için yeni WorldID mizide _Char tablosuna işliyoruz.
6- Klon map işlemimiz tamamlanmıştır. Gerekli değişiklikleri media içerisinde de yapmayı unutmuyoruz. Dbtomedia da sorun yaşamayan arkadaşların dbtomedia daki txt leri atması yeterlidir.
Not: Bazı DB lerde Togui yolu işlemi togui'ye bağlı regionlara worldID 60 değeri girilerek yapılmakta bu sıkıntıya sebebiyet vermektedir. WorldID 60 değeri temple içindir. Bunu yaptığınız taktirde tüm temple özellikerlini Togui'ye eklemiş olursunuz. En sağlıklı yöntem klonlama yönetimidir.