Merhaba, Hoşgeldin!

VSRO.org, Silkroad Online, Knight Online, Metin2 ve diğer çevrimiçi oyunlar için öncü bir yardım ve geliştirme platformudur. Misyonumuz, bilgi ve deneyim sahibi bireyleri, bilgiye ihtiyaç duyanlarla bir araya getirerek, zengin bir etkileşim ortamı yaratmak ve farklı bakış açılarını birleştirmektir. Topluluğumuzda güçlü bir işbirliği ve öğrenme kültürü oluşturarak, herkesin değerli katkılarda bulunmasını sağlıyoruz.

vSRO Çözüldü vSro Server Details

Wolwec

ASOIAF
.
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
974
Çözümler
2
Tepkime puanı
454
Puanları
63
Konum
İstanbul
Türk Lirası
0.00₺
Merhaba,

Arkadaşlar bu bölümde bir Private Server özelliklerinin ne türde olmasını isterdiniz bunu bu konu altında paylaşmanızı istiyorum.

Özellikle, sizlerin bu konu hakkında nasıl bir server yapısı düşündüğünüzü yani başlamak isteseydiniz ne türde bir server arardınız veya ilginizi çekerdi? Bu soruya cevap arıyorum.

Ayrıca, Son dönemlerde zor-kolay muhabbeti beni çok yıprattı. Amacım, bu konu hakkında ne türde bir düşünce yapısına sahipsiniz bilmek isterim.

Öncelikle herkesin zevkine ve oynayışına saygı duyuyorum.
Önce ben başlıyorum;
Bizler, Kendi ekibimiz ve Union ile Private serverlarda çok fazla oynadık. Fakat Silkroad Online'yi ilk zamanlarından beri oynadığım için (yabancı playerler vardı türkler yoktu bile) orjinalinden aldığım zevki hiç bir vsro'da alamadım. Silkroad Online hakkında çok fazla bilgiye sahip olduğumu düşünerek ve tecrübelerime dayanarak bir server ne kadar zor olursa o kadar zevkli olduğunu anladım. Hele ki, olmazsa olmaz Quest sistemleri.. Bana ap ayrı bir zevk veriyor. Her zaman belirtmişimdir. Şuanda piyasada çok fazla server var ve hepsi birbirinden ilginç derecede değiştirilmiş. Ben orjinallikten yanayım her zamanda böyle kalacağım. Anlamış değilim neden orjinal sistemleri değiştirip kendilerine özgün bir sistem yapmaya çalışılıyor? Gerçekten merak ediyorum. Sonuçta buradaki bir çok kişi Silkroad Onlineyi senelerdir oynamış kişiler.. İlk server açtığınız duygularınızı bir hatırlayın.. Konsoldan Unique indirme olayını.. Veyahut, Eskiden oynarken GM olmayı herkes hayal etmiştir. Yahu ben İlk Medusaya gidişimi dün gibi hatırlıyorum. O haritaya Aşık olmuştum :) İlk zamanında Yön tarifleri yoktu deneme yanılma yöntemiyle gitmiştik. Şahsen ben, kasılırken aldığım mutluluğu hiç bir şeyden almadım. Şimdi bütün bu hayaller ve düşüncelerimiz yok mu oldu? Neden orjinal sistemler üzerine çalışılmıyor? Yahu Arapların oyununa denk gelmiştim bir keresinde oyunu metin 2 ye çevirmişler.. Silkroadın grafikleri ne kadar iyi olduğunun farkında bile değiller. Sonumuz buraya gidiyor diye çok fazla üzülüyorum. Hala Silkroad'ın güzelliklerinden bir haber arkadaşlar var. Yahu adamlar GW 'yi bilmiyor. Silkroad da başarıyı yakalayamayıp privatede KİNG ibaresiyle zamanında övünenler bu sistemi şimdi değiştirmeye çalışıyor. Ben buna karşıyım. her zamanda karşı olacağım. Bilmiyorum benim gibi düşünenler hala var mıdır.. Bizler eskileriz.. Eskilerdeniz.. Efsaneyi yaşayıp, yaşatmaya çalışanlardan..
 
benim için en doğal server aşırı abartıdan uzak silkroad tarzında olmasada %70 üstü ona yakın bir oyundur
şimdiki oyunlara bakıyoruz içeriği eklenen yeni sistem olsun farklı aktiviteler olsun silkroad kültüründen uzak bırakıyor
zaten bu yapılan sistemleri araştırmaya koy %70 civarı o sitemin ne oldugunu bilmeden oynuyor
buda yanında serveri kötülemelere gidiyor server sahiplerini eyice zora sokuyor
bunun için en güzel oyun doğal olandır
 
Aşırı abartıya kaçılmasını bende kınıyorum. Oyunun kendine özgü güzelliğini hiçe atıp rezil ediyorlar.
Ama benim tercihim pvp server olmasından yana yani emeksiz bir server. Zor oynayacaksam, emek vereceksem eğer ki iSRO oynarım, private server a emek harcayıp boşa gitmesini istemem, server ın ne zaman kapanacağı belli değil. Emek harcayacaksam iSRO ya harcarım boşa gitmez en azından.
 
Mesela zor-kolay muhabbeti değil bence, olayın en problemli kısmı silkroad'ı adam akıllı bilmeyenlerin editleyip, oyunun dengesini alt üst etmesi. Bakıyorsun level atlamak çok zor ama kervan çok kolay, bir bakıyorsun al sat bugu var, bir bakıyorsun tax bugu var, bakıyorsun pvp'lerde bug var kısacası var oğlu var. Neden var peki? Çok ama çok basit editleyen kişi kendisi oyunu hakkıyla bilmiyor. Sonra bir bakıyorsun client tarafına saçma sapan pikaçular filan eklenmiş, thanosun eldivenleri eklenmiş oyunun hikayesinin içinden geçilmiş. Sanırsın marvel studio yapımı marvel kahramanlarını anlatan bir oyun oynuyoruz. Koskaca firmada o kadar mühendis, tasarımcı hatta ve hatta tarihçiler bile bir araya gelmişler ortaya on numara beş yıldız bir ürün koymuşlar. İşte herkesin zevk aldığı kısım bu sunulan üründü neden mi çünkü kendi içerisinde harika bir dengesi ve harika bir tarihsel hikayesi vardı oyunun. Peki topluluk ne yapıyor? küçücük bir editle oyunu komple mahfediyorlar.
Her neyse kısa bir dert yanmadan sonra editleme yapacak arkadaşlar için şunu söyleyebilirim bir şeyleri değiştirecekseniz bütün boyutları ile düşünün en ince ayrıntısına kadar hesabını kitabını yapın (sayısal yöntemler bilmiyorsanız çalışıp öğrenmenizi hesaplarını o şekilde yapmanızı tavsiye ederim) ona göre editleyin. Burada en önemli nokta oyunun zorluğu veya kolaylığı değil kendi içerisindeki dengesini korumasıdır (eu/ch dengesinden bahsetmiyorum o olay farklı bir boyut). Client kısmı için ise; ah be kardeşim biraz mitoloji, tarih filan okuyup ona göre uygun yakışır hoş şeyler ekleyin oynayanların da hoşuna gitsin emek verilmiş desin.
 
Please, Giriş yap or Kayıt ol to view quote content!
Kesinlikle katılıyorum anlattıkların ve anlatmak istediklerim benimde budur. Zaten oyunu tarihi için seviyorum. Dediğim gibi bu adamlar bunun üzerinde aylarca testler yapıp en stabil ve en dengeli halini bizim için sunmuşlar. Bizim yaptığımız ise, tek taraflı edit. Sadece bir noktayı düşünerek edit yapılıyor. Matematiksel algoritmayı bozduklarıyla değil bu sefer görselliklerini de alt üst etmeye başladılar. İşin kötü tarafı bide bunu beğenip oynuyorlar.. Dediğin gibi bir şeyi değiştirirken bile her açıdan düşünmek gerekiyor.
 
Hocam ben bir private server oynayacaksam baktığım şey sadelik. Ben sürekli unique kovalayamayan bota bırakıp işimle uğraşan bir insanım. Bazı ruhsuz, hayatsız çocukların oyuna eklenen uniquelerle benim önüme geçmesi vs beni deli ediyor. 7/24 başında olamamam benim suçum değil oyunu bu hale getirenin suçudur. İlla ki 7/24 başında duran benden bir adım önde olacak ama on adım da önümde olmasın değil mi :) Mesela ben sabah aksam bota koyuyorum adam sabah akşam unique kesiyor. Bota koyan adam bir zaman sonra illa ki bırakacaktır oyunu. Ya da hiç başlamayacaktır sistemi değerlendirip. Ben de bunu engellemek için editlediğim serverimde bota koyan adamları küstürmemek için nova drop rateyi yükselttim. Böylelikle bottaki adamda nova düşürüp oyundan zevk alacak. Ayrıca npc ekledim npcye rare set ve silah koydum. Alınması için de moblardan düşen coin sistem yaptım. Böylelikle bota koyan adamı da düşündüm. Sürekli başında duramasa bile bot çarları ile bir nebze de olsa onları yakalayabilecek. Bir de ayar olduğum şeylerden birisi de limitler. Ben limit sevmiyorum. Job-Temple vs bunlara limit koyulabilir ama ip ve pc limiti pek uygun bulmuyorum. Adamın bilgisayarı sağlamdır. Açsın 8-10 tane karakter. Diğerinin pcsi kötü 1 karakter açabiliyor. Burada herhangi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Teknoloji çağındayız herkesin evinde 2-3 pc oluyor. 20-30 tane çar açar diyebilirsiniz. Açsın kardeşim bunun bir zararı yok ki. Oyun daha canlı olur. Bir adam 30 tane çar açsa da tek bir çarı oynayacak. Ana karakteri bir tane olacak. Tabii bu da oyunda slot sorunu vs çıkaracak ama ben sevmiyorum. Şahsi düşüncem böyle :) Ben de böyle bir server açacağım. Allah nasip ederse.
 
Please, Giriş yap or Kayıt ol to view quote content!
Slot bazında dediğiniz gibi sıkıntılar çıkabiliyor o yüzden limit getiriliyor şimdi 500 playerlik gerçek rakamla sınırsız ip olduğunu düşünsene yeni başlayanları bırak hiç bir yerde slot bulamaz adamlar ama buraya madar dediğine katılıyorum. Oyunda her karakterin her oynayışın bir kazanç sağlaması gerek kasılanlar da türlü türlü görev sistemleri olsun başka aktiviteler olsun oyunda nadir para kazanabilceği ve kazanç sağlayabileceği sistemler olmalı. Ancak bir unique kesen de kazanıcak kasılan da bu sayede oyun dengeli kalabilir
 
Slot konusunu clone slot ve spawn rate ile aşabiliyorsunuz, slot konusunu basit işler, mevzu oyuncuların ne istediğini bilmesi.
En ufak birşeyde "yardım var" diye yaygara kopartmaması ve dişine göre bir sunucu bulup başlaması.
Zor gelince, "yardım var" diye ortalığı karıştırmaması gerekli.

Bu tür kişi/kişiler TR communitylerinde çok var.
 
T
Please, Giriş yap or Kayıt ol to view quote content!
tabikide bir şekilde çözüm bulunur slota basit bir şey ama mob çok fazla olması bir problem değil mi ben mi yanlış hatırlıyorum belirli bir kotası var bir de bug oluşuyor
Ama evet bu konuda türk playerlerin çok fazla olgunlaşması gerekli. Bizzat her oynadığım oyunda denk geldim. İftiralara atıldık, iftira atanları gördük hepsinin sonu hüsranla bitti. Oyunlar kapandı emekler çöp oldu. Bu konuda gerçekten kötü bir durumdayız. Bunu önce herkesin kavraması ve olgunlaşması gerekli. Hem Adminlerin hem de player kesimlerinin. Bu konuda çok doluyum valla..
 
Her gs için 50K spawn olabilir oyunda, npc, mob vb.
Düşük level slotlarını azaltarak son seviye moblarına ağırlık verince dengeleyip istediğin şekilde arttırım yapabilirsin bi sorun oluşmaz.
Dengelemeyi bilmen gerekli, kafana göre seviye arasında mob spawnı arttırıp, spawnı 3 ile 5 ile çarparsan count değeri aşar. çıkan moblarda kaybolur, petlerde kaybolur, sonra da sen kaybolursun :D
 
Geri
Üst Alt