Merhaba, Hoşgeldin!

VSRO.org, Silkroad Online, Knight Online, Metin2 ve diğer çevrimiçi oyunlar için öncü bir yardım ve geliştirme platformudur. Misyonumuz, bilgi ve deneyim sahibi bireyleri, bilgiye ihtiyaç duyanlarla bir araya getirerek, zengin bir etkileşim ortamı yaratmak ve farklı bakış açılarını birleştirmektir. Topluluğumuzda güçlü bir işbirliği ve öğrenme kültürü oluşturarak, herkesin değerli katkılarda bulunmasını sağlıyoruz.

vSRO Çözüldü Gerçek X,Y,Z Kordinatlarını hesaplamak.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pisqoloq
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Konum
tr
Türk Lirası
0.00₺
Merhaba arkadaşlar, bildiğiniz gibi _Char tablosundaki PosX,PosY ve PosZ değerleri oyundaki X,Y,Z ile aynı değil.
Bunu hesaplamak için bir hesaplama formülü olduğunu biliyorum. Ve bu hesaplamayı _RefRegion daki X ve Z değerlerini kullanarak yapabiliyoruz sanıyorum.

Ben _RefRegion daki X değerini ve _Char tablosundaki PosX değerini kullanarak, oyundaki X i hesaplayabildim. Ancak _RefRegion tablosunda Y kordinatı yok.

Bu durumda sizlere soruyorum. _Char tablosundaki RegionID, PosX,PosY,PosZ kullanarak oyundaki X,Y,Z yi nasıl elde edebilirim.


X için kullandığım formül.

$regionX = 158; // bulunduğun regionun X pozisyonu
$posX = 210; // _Char tablosundaki PosX pozisyonun
$x = ($regionX - 135) * 192 + $posX / 10; // burda hesaplayarak oyundaki X pozisyonunu verecek
 
Konsola oyun içerisinde /frame yazarak _RefRegion X ve Z değerlerini elde edebilirsin direkt olarak. Formülü ezberimde değil ama buradan direk regionID de elde edilebiliyor. Y koordinatı yükseklik demek bildigim kadarı ile o yüzden refregionda Y diye bir kavram yok.
 
Oyla 0
@Senua evet dediğini değerlendirip Y kordinatı olmadığını düşünerek olayı Z üzerinden ilerlettim ve şu formülü uyguladım.

$regionX = 130;
$regionZ = 88;

$posX = 1504;
$posZ = 794;

$x = (192 * ($regionX - 135)) + ($posX / 10);
$z = (192 * ($regionZ - 92)) + ($posZ / 10);


Burada en sonda çıkan $x ve $z , oyundaki X ve Y ye denk geliyor( Yani PosZ yi kullanarak oyundaki Y yi buluyorum). Ancak phbotun config dosyasında gördüğüm kadarıyla X,Y($z) ve Z kordinatlarını veriyor. Phbot configi üzerindeki Z kordinatının işlevini biliyormusunuz ?
 
Oyla 0
Kod:
İçeriği görebilmek için Giriş yap ya da üye ol.

@Spare code taginde vb/vb.net için marker yok ?

Bu kod sanırım client tarafındaki X,Y kordinatını database _Char tablosundaki PosX PosZ değerlerine göre çeviriyor, ancak benim istediğim tam tersiydi ve yukarıdaki yazdığım yöntem bunu halletti :) Ayrıca _Char tablosundaki PosY alanı oyundaki Z ye denk geliyor. Çok ters geldi bana bu olay :)
 
Oyla 0
Geri
Üst Alt